niedziela, styczeń 21, 2018
image image image image
Co wygrawerować na zegarku? Nie koniecznie drogi ale gustowny zegarek jest doskonałym upominkiem na każdą okazję - bardziej lub mniej oficjalną. Jednak są okazje wyjątkowe, lub takie, które chcielibyśmy takimi uczynić. Co wtedy zrobić? Jak dodać im blasku i niepowtarzalności?   Czytaj cały artykuł
Udział w targach branżowych Przygotowujesz się do udziału w targach branżowych? Chciałbyś zrobić jak najlepsze wrażenie na potencjalnych kontrahentach i maksymalnie przyciągnąć ich uwagę? Warto przed wydarzeniem dobrze przeanalizować strategię działania. Czytaj cały artykuł
Prezenty na komunię. Co warto kupić? Komunia to wyjątkowy czas w życiu każdego 9-latka. Jest to obecnie nie tylko przeżycie duchowe, ale również poniekąd komercyjne święto. Nie da się ukryć, że dzieci oczekują otrzymania wyjątkowych prezentów od swoich najbliższych. Jaki prezent będzie najlepszy dla dziecka? Czytaj cały artykuł
Jak tanio odnowić łazienkę Czas jest nieubłagany – nie tylko dla ludzi, ale i dla ich mieszkań. Dla łazienek także. To, co kiedyś lśniło nowością i zaskakiwało nowoczesnością, dziś może być już w stanie wskazującym na zużycie. Nie oznacza to jednak, że trzeba się od razu decydować na generalny remont wraz z nieśmiertelnym skuwaniem płytek i kładzeniem nowych. Kto nie umie tego robić samodzielnie, lecz jest zdany na fachowców, ten wie, co to oznacza. Czytaj cały artykuł

Polityka bezpieczeństwa danych osobowych w dużych firmach

bezpieczenstwo w firmiewNikogo nie powinien dziwić fakt, że przedsiębiorstwa działające na skalę krajową czy też międzynarodową są jednocześnie administratorami ogromnych ilości danych, w tym informacji osobowych, poufnych i tak zwanych „wrażliwych”.

Oznacza to, że niezbędne jest wyznaczenie pracowników odpowiedzialnych za opracowanie i wdrożenie skutecznych metod ochrony rzeczonych informacji przed ich niepożądanym wykorzystaniem do celów niezgodnych z prawem lub też – z postanowieniami umowy zawartej z klientem/użytkownikiem/podmiotem zatrudnionym w przedsiębiorstwie.

Jak mówią eksperci z krakowskiej firmy DPO Audyt, najwyższe bezpieczeństwo osiągają firmy, które zdecydowały się na wprowadzenie czterostopniowego mechanizmu polityki bezpieczeństwa danych osobowych. Pierwszym z poziomów ochrony jest zgłoszenie prowadzonej bazy do Generalnego Inspektora Ochrony Danych, który to czuwa nad jej prawidłowym, zgodnym z prawem wykorzystaniem i użytkowaniem. Drugim z aspektów, jaki niejednokrotnie biorą pod uwagę menadżerowie i właściciele przedsiębiorstw działających w skali makro jest podjęcie kroków mających na celu pełną legalność procesów zorientowanych na gromadzenie oraz przetwarzanie informacji poufnych i prywatnych przez daną firmę. Aby było to możliwe, w wielu przypadkach tworzone jest stanowisko administratora bezpieczeństwa informacji, dbającego o zgodność wdrażanych procedur z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustaw pochodnych.

Rozpatrując schemat czteropłaszczyznowy nie można również pominąć tak istotnego aspektu jakim jest każdorazowe informowanie użytkownika, klienta lub pracownika o możliwości udzielenia odpowiedzi odmownej na prośbę o podanie danych osobowych, prawie do ich modyfikacji lub usunięcia, a także – o statusie prawnym podmiotu odpowiedzialnego za administrację podanymi informacjami. Ostatnim z filarów rzeczonej polityki bezpieczeństwa jest konieczność właściwego zabezpieczenia pozyskiwanych danych przez wykradzeniem, modyfikacją oraz bezprawnym wykorzystaniem. Można tego dokonać między innymi poprzez szyfrowanie informacji, regularne tworzenie kopii zapasowych istotnych danych, czy też wyznaczenie informatyka lub menadżera odpowiedzialnego za regularną kontrolę bazy danych przedsiębiorstwa.

Duże firmy nie mogą pozwolić sobie na wyciek prywatnych danych współpracujących z nimi podmiotów, jako że odbić się to może wysoce negatywnie na ich odbiorze. Sytuacja, w której w sposób niekontrolowany w niepowołane ręce dostają się dane dziesiątek osób poskutkować może bowiem rezygnacją podmiotów zatrudnionych z pracy, jak również ograniczonym zaufaniem klientów lub użytkowników, manifestowanym przez ponadprzeciętną niechęć do korzystania z usług czy też nabywania towarów oferowanych przez daną korporację lub przedsiębiorstwo. Aby uniknąć tak dużego ciosu dla wydajności firmy oraz postrzegania marki, korporacje zabezpieczają się wprowadzając kompleksowe polityki bezpieczeństwa danych osobowych, z których najpowszechniejszą (czterostopniową) omówiliśmy w ramach niniejszej publikacji.

 

Kontakt

Sitte.pl

kom: 606 281 023
tel: 81 473 2011

e-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.