Wynaleziony przed wiekami druk stał się niezastąpionym rozwiązaniem na całym świecie i upowszechnił się we wszystkich dziedzinach życia i w wielu gałęziach gospodarki. Jedną z branż, w których pełni on szczególnie istotną funkcję, jest reklama. Obecnie reklamodawcy sięgają po nowoczesne metody druku, do których należy technologia UV. Jaką dokładnie rolę odgrywa druk UV w reklamie zewnętrznej?
Specyfika druku UV polega na zastosowaniu cienkiej warstwy polimerowych farb drukowych, które po naniesieniu na podłoże są poddawane działaniu światła UV. Na skutek promieniowania ultrafioletowego dochodzi do polimeryzacji, czyli procesu prowadzącego do utrwalenia pigmentów na materiale. Tak utwardzony tusz tworzy obraz charakteryzujący się wyjątkową trwałością. Oddziaływanie światła UV powoduje natychmiastowe wyschnięcie farby, dzięki czemu wydruk jest gotowy "od ręki". Warto przy tym zaznaczyć, że druk UV może być realizowany na szerokiej gamie podłoży, w tym również w wersji wielkoformatowej. Z tego powodu technologia ta cieszy się ogromną popularnością we współczesnej branży marketingowej przy produkcji reklam zewnętrznych.
Do zalet druku UV należy przede wszystkim możliwość stosowania różnych podłoży drukarskich oraz różnorodnych formatów. Na uwagę zasługuje tu możliwość redukcji szkodliwego wpływu na środowisko poprzez zastąpienie tradycyjnego papieru polietylenem nadającym się do powtórnego wykorzystania, co umożliwiają np. tusze Uvijet, które znajdziemy w asortymencie marki FUJIFILM Sericol Polska. Poza tym ogromnym atutem druku UV jest wyjątkowa trwałość drukowanych obrazów, które są odporne na oddziaływanie szkodliwych czynników, w tym również warunków atmosferycznych, co pozwala na stosowanie tej technologii w reklamie zewnętrznej. Nie bez znaczenia z marketingowego punktu widzenia jest także wysoka jakość farb UV, które wyróżnia żywa, wyrazista kolorystyka. Dzięki temu możliwe jest podniesienie atrakcyjności przekazu reklamowego, który skutecznie przykuje uwagę potencjalnych klientów.
Wspomniana wcześniej możliwość zadrukowywania różnych materiałów to jedna z głównych zalet technologii UV. Nadruki w tej technologii można nanosić na papier i polietylen, a także na szkło, drewno czy różnego rodzaju tkaniny. Dzięki temu możliwe jest zadrukowywanie rozmaitych nośników reklamowych. Podstawę stanowią tu billboardy, czyli wszechobecne w przestrzeni publicznej reklam/y produktów i usług. Poza tym druk UV pozwala także na realizację projektów banerów, szyldów i innych materiałów reklamowych.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum at sem ut ipsum vestibulum euismod. Mauris et massa porta leo facilisis feugiat. Suspendisse id neque a sem facilisis blandit. Aliquam sem leo, commodo ut, rutrum auctor, iaculis nec, eros. Aenean massa. Mauris tincidunt. Vivamus consectetur, tortor sit amet dictum sagittis, urna lectus dapibus metus, ut congue ligula odio sed nunc. Suspendisse potenti.