W czasach współczesnych odpowiedzialność pracodawcy i pracownika jest nieodłącznym elementem każdej organizacji. Niestabilne otoczenie w obu przypadkach bardzo często doprowadza do jej zachwiania.
Wiąże się to z przykrymi konsekwencjami, jeśli powierzone pracownikowi zadanie nie zostanie prawidłowo wykonane albo pracodawca nie wywiąże się w ustalony wcześniej sposób, ze swoich obowiązków.Udowodnienie takiej winy daje możliwość do wyciągnięcia konsekwencji. Pracownik podobnie jak pracodawca powinien utożsamiać się z losem firmy, w której pracuje, z jej wizerunkiem na rynku.
Poczucie odpowiedzialności sprawi, że pracownik będzie przekonany, że praca, którą wykonuje w przyszłości przyniesie sukces firmie. Gdy dyrektor przekazuje pewne zadania kierownikowi nie oznacza to, że pozbywa się za nie odpowiedzialności, ale tworzy mu możliwość wykazania się na podstawie jego uprawnień i kwalifikacji. Tworzenie listy obowiązków jest najmniej istotne, jako że kierownictwo placówki będzie czuło się zobowiązane do czynienie wszystkiego, co jest niezbędne, aby wywiązać się z przyjętych na siebie obowiązków.
Serwis Norbertinum.com.pl to najciekawsze wydarzenia z kraju i ze świata, ciekawe artykuły z dziedziny nauki, kultury, a także rzeczowe informacje prawne i ekonomiczne. Na Norbertinum.com.pl przeczytasz o wydarzeniach sportowych, poznasz ciekawe miejsca z działu turystyka i zapoznasz się z najnowszymi osiągnięciami techniki.