Galerie handlowe sukcesywnie przestają się kojarzyć tylko z zakupami. Ich kolejne odsłony pokazują, jak wielki potencjał ma centrum handlowe. Warszawa to jedno z pierwszych miast, które do tego typu obiektów zaczęło zapraszać organizatorów eventów. Czy to dobry pomysł i jaki odnosi efekt w branży?
Pierwsze centra handlowe były typowymi obiektami, w których klient nastawiał się na zakupy. Duża przestrzeń marketu dawała ogromny wybór społeczeństwu, które nie było przyzwyczajone do takich luksusów. Dla wielu nie miało znaczenia, że część towaru była średniej jakości, ponieważ liczyła się jego dostępność. Kolejne ewolucje obiektów handlowych pokazały, że nie samym kupowaniem klient żyje. Zaczęło się pojawiać coraz więcej butików i punktów usługowych. Następne lata przyniosły ważny przełom w postaci przestrzeni, zagospodarowanej na rozrywkę. Od tamtej pory spora część konsumentów nie wyobraża sobie pójść do kina wolnostojącego, bo woli ten w galerii. Centrum handlowe w Warszawie coraz częściej otwiera się także na różne, w tym lokalne inicjatywy. Są to koncerty, spotkania z gwiazdą, działania edukacyjne oraz eventy.
Sektor centrów handlowych coraz więcej inwestuje w event marketing. To działanie, będące swoistym ukłonem w stronę klienta, nastawionego nie tylko na zakupy, ale przede wszystkim mile spędzony czas. Do organizacji imprez dla szerokiego grona odbiorców zatrudnia się specjalistów, którzy doskonale wiedzą, jak utrzymać zainteresowanie widzów. Event jest adresowany dla wszystkich, ponieważ grupą docelową są klienci, odwiedzający centrum handlowe. Warszawa żyje wieloma imprezami tego typu, uzależnionymi od okoliczności. Są one skierowane do dorosłych, dzieci, rodzin. Ich tematyka też jest różnorodna, można liczyć na eventy modowe, kulinarne, dotyczące profilaktyki zdrowotnej. Klienci lubią być na bieżąco z wszelkimi nowościami, dlatego chętnie testują potrawy, przygotowane w nieco inny sposób lub podpatrują trendy w modzie na nadchodzący sezon.
Organizatorzy masowych imprez w obiektach wielkopowierzchniowych wiedzą, że najgorszym wrogiem imprezy jest nuda. Jest ona niedopuszczalna w sytuacji, gdy ideą wydarzenia jest zgromadzenie jak największej ilości uczestników. Musi być więc różnorodnie i na odpowiednim poziomie. Bywalcy sklepów cenią sobie imprezy cykliczne, dotyczące konkretnego zagadnienia lub okoliczności. Eventy z okazji Dnia Dziecka lub święta zakochanych zawsze cieszą się największą frekwencją. Podobnie jak imprezy, na których można sobie zrobić makijaż, dowiedzieć się czegoś o kosmetykach lub wziąć udział w konkursach. Zadowolony klient jest lojalny, więc z pewnością przyjdzie na kolejne wydarzenie tego typu, nawet jeśli jego tematyka nie będzie mu specjalnie bliska. Co więcej, poczuje więcej sympatii do konkretnego centrum handlowego niż innych obiektów tego typu.
Jakie eventy są obecnie najbardziej popularne? Coraz częściej chcemy być nie tylko widzami, ale też uczestnikami. Stąd dużym zainteresowaniem cieszą się warsztaty kreatywne, na których można wykonać spersonalizowane ozdoby. Za szczególnie miłą pamiątkę eventu uchodzi możliwość zrobienia sobie pamiątkowego zdjęcia, najlepiej w zabawnym anturażu.
Serwis Norbertinum.com.pl to najciekawsze wydarzenia z kraju i ze świata, ciekawe artykuły z dziedziny nauki, kultury, a także rzeczowe informacje prawne i ekonomiczne. Na Norbertinum.com.pl przeczytasz o wydarzeniach sportowych, poznasz ciekawe miejsca z działu turystyka i zapoznasz się z najnowszymi osiągnięciami techniki.