Wyścigi Mistrzostw Świata Formuły 1 od 1950 roku nieprzerwanie rozpalają wyobraźnie fanów motoryzacji. Zawrotne prędkości, najlepsi kierowcy wyścigowi na świecie i adrenalina towarzysząca każdemu startowi przyciąga miliony widzów zarówno na tory, jak i przed ekrany telewizorów.
Przynależność do elitarnej grupy bolidów biorących udział w Grand Prix Formuły 1 sprawia, że największe marki świata wydają rokrocznie miliony dolarów na przygotowanie się do każdego sezonu wyścigów. W ostatnich latach do czołówki najlepszych drużyn szturmem dołączyła jedna z najmłodszych ekip w tej stawce, czyli drużyna Red Bull Racing.
Firma Red Bull od wielu lat należała do grona sponsorów wyścigów Formuły 1. Kiedy jednak w 2004 roku Ford ogłosił wycofanie się z rywalizacji i wystawił na sprzedaż zespół Jaguar Racing, to właśnie właściciel popularnej marki napojów energetycznych odkupił drużynę od Forda i tym samym od 2005 roku do rywalizacji o najwyższe stawki włączyła się ekipa Red Bull Racing.
Tylko pięć lat potrzebowali konstruktorzy z tego najmłodszego wówczas zespołu, aby sięgnąć po najwyższe trofea. Przełomem okazało się nawiązanie współpracy z firmą Renault i montowanie w bolidach silników tej firmy oraz zaproszenie do drużyny najmłodszego wówczas kierowcę Formuły 1 Sebastiana Vettela, który swój pierwszy sezon w Formule 1 w 2009 roku zakończył na drugim miejscu, a w 2010 pozwolił drużynie Red Bulla po raz pierwszy zgarnąć całą pulę nagród. Drużyna zwyciężyła bowiem w klasyfikacji konstruktorów i w kategorii kierowców, gdzie tytuł mistrza zdobył właśnie Sebastian Vettel. Osiągnięcie to udało się powtórzyć jeszcze trzykrotnie i to w kolejnych sezonach. Red Bull Racing zdominował więc wyścigi i zdobywał najważniejsze tytuły w 2011, 2012 i 2013 roku.
Sukces nie byłby możliwy bez wizjonerskiego podejścia szefa Red Bulla Dietricha Mateschitza. Zobowiązał się on do zainwestowania w rozwój drużyny 400 milionów dolarów w ciągu trzech lat. Innym ważnym elementem na drodze do sukcesu było stworzenie programu rozwojowego dla młodych kierowców, który pozwala na szkolenie przyszłych mistrzów tej dyscypliny. Dzięki spektakularnym postępom zespół zyskał ogromną popularność i z niewiele znaczącego uczestnika dołączył do grona najbardziej liczących się drużyn Formuły 1. Wywołało to rosnące z każdym zwycięstwem zainteresowanie mediów i fanów. Ci ostatni szczególnie chętnie identyfikują się ze swoim zespołem, odwiedzają Red Bull sklep i szczycą się gadżetami związanymi z Red Bull Racing.
Serwis Norbertinum.com.pl to najciekawsze wydarzenia z kraju i ze świata, ciekawe artykuły z dziedziny nauki, kultury, a także rzeczowe informacje prawne i ekonomiczne. Na Norbertinum.com.pl przeczytasz o wydarzeniach sportowych, poznasz ciekawe miejsca z działu turystyka i zapoznasz się z najnowszymi osiągnięciami techniki.